11a EDICIÓ: COM COMUNIQUEN LES MARQUES D’ALIMENTACIÓ? REPTES I TENDÈNCIES

29 DE MAIG DE 2024


En l’edició 2024 vam parlar de com comuniquen les marques d’alimentació amb una introducció en format de ponència inicial, una taula rodona i la presentació de tres casos d’èxit d’empreses sòcies del Clúster Audiovisual. Amb la col.laboració de Foment del Treball, Dircom i el Cluster Food Service.

PONÈNCIA INICIAL: TOP 10 TENDÈNCIES 2024 D’ALIMENTACIÓ I BEGUDES


Innova Market Insights va presentar les top 10 tendències anuals sobre el sector: ingredients clau, l’origen dels productes, com la marca té en compte en medi ambient o bé la salut del propi consumidor. Un focus d’atenció sobre el futur que és vital per la innovació de la indústria.

Les tendències anuals de Innova es basen en àmplies enquestes de consumidor a nivell mundial, que es complementen amb dades de mercat i de nous productes. Mostrant així no només els factors que impulsen les decisions dels consumidors actualment, sinó també les formes en que les marques poden adaptar-se amb èxit al futur.

A càrrec de Marta Delgado del Río, Account Manager a Innova Market Insights.

TAULA RODONA

Mai la preocupació pel què mengem havia estat tan gran com ara. Les marques del sector de l’alimentació s’enfronten cada dia a un repte més gran sobre com comuniquen els seus productes. En aquesta edició del Zoom Marques vam posar l’accent en els reptes d’aquest sector davant d’una sensibilitat creixent dels consumidors que busquen un producte cada vegada més personalitzat.

Com es comunica el compromís amb la sostenibilitat i els valors que tant impacta en la percepció dels consumidors i les decisions de compra? Com la salut està esdevenint el centre dels seus productes? Com l’impacte sobre el medi ambient en la fabricació de productes és cada cop un element més de decisió de compra? Com s’utilitzen les innovacions com la IA per comunicar? Com s’utilitza la comunicació digital per aconseguir arribar a noves audiències? Quines són les tendències del moment?

Amb la participació de Javier Coromina, Director de comunicació d’Idilia Foods (ColaCao, Nocilla); Sophie Pagnon, Chief Communication, Marketing & Impact Officer de Veritas; Àngela Folguerola Llorca, Responsable de comunicació, xarxes socials, relacions públiques i comunicació interna d’Ametller Origen; i Lalo Agustina, Director de comunicació de La Menorquina.

Moderada per Bibiana Ballbè, periodista i CEO de TheCreative.

PRESENTACIÓ DE CASOS D’ÈXIT

Per acabar, vam descobrir diferents casos d’èxit de campanyes de marques d’alimentació:
Ed Antoja, Fundador i Director Creatiu de La Diferencia.
Van presentar la campanya d’ANETO Natural.
Jejo Serra, productor executiu i partner; i Arnau Giol, productor de WE ARE CP.
Van presentar la campanya de TABASCO.
Màrius Sala, soci i Head of Desing; i Juanra Alfaro, soci i Head of Art de KNOCK.
Van presentar la campanya de Señorío de Sarría.

MODERA:

PONÈNCIA INICIAL AMB:

Bibiana Ballbè

Periodista i CEO de TheCreative

Bibiana Ballbè és periodista, directora creativa, presentadora de televisió i fundadora i CEO de TheCreative: una agència creativa i una productora audiovisual des de la que treballa amb clients com Cacaolat, Fundació LaCaixa, Juve y Camps, Cushman Wakefield,  Kimpton o Estrella Damm.

Marta Delgado del Río

Account Manager a Innova Market Insights

Graduada en tecnologia d’aliments, es dedica a ajudar a empreses líders de la indústria d’aliments i begudes a entendre al mercat i als consumidors i descobrir les oportunitats d’innovació.

TAULA RODONA AMB:

Javier Coromina

Director de Comunicació d’Idilia Foods

Llicenciat en Direcció d’empreses per el IQS, PDG per el IESE, DIBEX al ISDI, i Màster en Filosofia per la Universitat Ramon Llull. Ha treballat com Product Manager a Nutrexpa i a Antena 3. Va ser director de Màrqueting de la Ràdio Televisió Andalusa y Director Comercial i de Marketing de IB3, Ràdio televisió de les illes Balears a l’equip que va fundar. És membre del Consell d’Autocontrol de la Publicitat i president del Foro de Medios de la Associació Espanyola d’anunciants, així com membre del consell executiu d’aquesta associació.   

Idilia Foods és l’empresa titular de marques tan conegudes com ColaCao o Nocilla. Pel que fa a ColaCao, és una de les marques d’alimentació més estimades i històriques que, des del seu naixement, ha tingut la comunicació com a factor d’èxit, sabent-se adaptar als temps per mantenir la seva rellevància.

Sophie Pagnon

Chief Communication, Marketing & Impact Officer de Veritas

Amb més de 25 anys d’experiència en el sector del retail alimentari, la seva experiència s’ha centrat en la gestió de compres. Treballa a Veritas des de fa tretze anys i és ara la directora de comunicació, màrqueting i impacte. Les seves responsabilitats van des de les decisions estratègiques i de sostenibilitat fins al posicionament de la marca, les campanyes comercials i la gestió del CRM.

Veritas és la cadena líder nacional de supermercats ecològics. Té com a objectiu fer accessible a tothom la millor alimentació possible: l’ecològica, certificada, sostenible i socialment justa.

Àngela Folguerola Llorca

Responsable de comunicació, xarxes socials, relacions públiques i comunicació interna d’Ametller Origen

Amb més de deu anys d’experiència en el posicionament de les companyies a través de la comunicació corporativa, relació amb mitjans, creació de contingut on i offline, gestió de xarxes socials i esdeveniments i aliances estratègiques amb entitats i partners. Es va incorporar a Grup Ametller Origen fa més de tres anys, liderant la comunicació externa i interna. 

El Grup Ametller Origen és una empresa d’alimentació especialitzada en productes frescos i elaborats de qualitat. Fruit de la seva experiència com a agricultors i productors, han consolidat un model de negoci d’integració vertical, controlant des de l’origen els productes que ofereixen a les seves botigues. El Grup compta amb camps de cultiu i fruiters i un obrador central de productes elaborat.

Lalo Agustina

Director de comunicació de La Menorquina

Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat de Navarra i graduat (PDD) per l’IESE Business School. Durant trenta anys ha exercit com a periodista en mitjans com ara Actualidad Económica, El Mundo i, especialment, a La Vanguardia, on escrivia sobre empreses, finances i mercats. Autor d’El Ocaso del imperio del sol (Península, 2017), ha estat professor associat del màster de comunicació d’ESIC. Es va establir com a consultor de comunicació el 2022 i recentment s’ha incorporat a La Menorquina.

La Menorquina és el primer fabricant nacional amb marca pròpia, amb una producció d’uns 30 milions de litres anuals, costa de dues marques: La Menorquina i Farggi. La primera té el seu origen el 1940, a la localitat menorquina d’Alaior, on va ser creada pel fundador, Fernando Sintes. La segona marca, Farggi, constitueix l’aposta superpremium, amb gelats cremosos dirigits gairebé exclusivament a horeca i de la màxima qualitat.

MODERA:

Moderadora de Zoom Marques 2024
Bibiana Ballbè

Periodista i CEO de TheCreative

Bibiana Ballbè és periodista, directora creativa, presentadora de televisió i fundadora i CEO de TheCreative: una agència creativa i una productora audiovisual des de la que treballa amb clients com Cacaolat, Fundació LaCaixa, Juve y Camps, Cushman Wakefield,  Kimpton o Estrella Damm.

PONÈNCIA INICIAL AMB:

Ponencia inicial de Zoom Marques 2024
Marta Delgado del Río

Account Manager a Innova Market Insights

Graduada en tecnologia d’aliments, es dedica a ajudar a empreses líders de la indústria d’aliments i begudes a entendre al mercat i als consumidors i descobrir les oportunitats d’innovació.

TAULA RODONA AMB:

Logo Idilia foods zoom marques
Participant a la taula rodona de Zoom Marques
Javier Coromina

Director de Comunicació d’Idilia Foods

Llicenciat en Direcció d’empreses per el IQS, PDG per el IESE, DIBEX al ISDI, i Màster en Filosofia per la Universitat Ramon Llull. Ha treballat com Product Manager a Nutrexpa i a Antena 3. Va ser director de Màrqueting de la Ràdio Televisió Andalusa y Director Comercial i de Marketing de IB3, Ràdio televisió de les illes Balears a l’equip que va fundar. És membre del Consell d’Autocontrol de la Publicitat i president del Foro de Medios de la Associació Espanyola d’anunciants, així com membre del consell executiu d’aquesta associació.   

Idilia Foods és l’empresa titular de marques tan conegudes com ColaCao o Nocilla. Pel que fa a ColaCao, és una de les marques d’alimentació més estimades i històriques que, des del seu naixement, ha tingut la comunicació com a factor d’èxit, sabent-se adaptar als temps per mantenir la seva rellevància.

Logo veritas zoom marques
Participant a la taula rodona de Zoom Marques
Sophie Pagnon

Chief Communication, Marketing & Impact Officer de Veritas

Amb més de 25 anys d’experiència en el sector del retail alimentari, la seva experiència s’ha centrat en la gestió de compres. Treballa a Veritas des de fa tretze anys i és ara la directora de comunicació, màrqueting i impacte. Les seves responsabilitats van des de les decisions estratègiques i de sostenibilitat fins al posicionament de la marca, les campanyes comercials i la gestió del CRM.

Veritas és la cadena líder nacional de supermercats ecològics. Té com a objectiu fer accessible a tothom la millor alimentació possible: l’ecològica, certificada, sostenible i socialment justa.

Logo Ametller Origen zoom marques
Participant a la taula rodona de Zoom Marques
Àngela Folguerola Llorca

Responsable de comunicació, xarxes socials, relacions públiques i comunicació interna d’Ametller Origen

Amb més de deu anys d’experiència en el posicionament de les companyies a través de la comunicació corporativa, relació amb mitjans, creació de contingut on i offline, gestió de xarxes socials i esdeveniments i aliances estratègiques amb entitats i partners. Es va incorporar a Grup Ametller Origen fa més de tres anys, liderant la comunicació externa i interna. 

El Grup Ametller Origen és una empresa d’alimentació especialitzada en productes frescos i elaborats de qualitat. Fruit de la seva experiència com a agricultors i productors, han consolidat un model de negoci d’integració vertical, controlant des de l’origen els productes que ofereixen a les seves botigues. El Grup compta amb camps de cultiu i fruiters i un obrador central de productes elaborat.

Logo La Menorquina zoom marques
Participant a la taula rodona de Zoom Marques
Lalo Agustina

Director de comunicació de La Menorquina

Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat de Navarra i graduat (PDD) per l’IESE Business School. Durant trenta anys ha exercit com a periodista en mitjans com ara Actualidad Económica, El Mundo i, especialment, a La Vanguardia, on escrivia sobre empreses, finances i mercats. Autor d’El Ocaso del imperio del sol (Península, 2017), ha estat professor associat del màster de comunicació d’ESIC. Es va establir com a consultor de comunicació el 2022 i recentment s’ha incorporat a La Menorquina.

La Menorquina és el primer fabricant nacional amb marca pròpia, amb una producció d’uns 30 milions de litres anuals, costa de dues marques: La Menorquina i Farggi. La primera té el seu origen el 1940, a la localitat menorquina d’Alaior, on va ser creada pel fundador, Fernando Sintes. La segona marca, Farggi, constitueix l’aposta superpremium, amb gelats cremosos dirigits gairebé exclusivament a horeca i de la màxima qualitat.

EL ZOOM MARQUES TÉ EL SUPORT DE:
AMB LA COL·LABORACIÓ DE: