© 2020 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Darrerament, la intel·ligència artificial s’ha popularitzat i ha assolit un nivell de sofisticació impensable fa uns anys. Els seus usos i aplicacions representen una oportunitat d’or per a la comunicació de les marques, que lluiten per fer-se un lloc en un escenari digital saturat d’informació. Des de la generació de continguts mitjançant tècniques com el deepfake a l’edició de so i veu, passant per l’anàlisi de sentiments o la personalització de les campanyes, la IA ofereix eines valuoses que permeten millorar la creativitat, optimitzar els processos de treball i maximitzar l’impacte de la marca. En aquest Zoom Marques vam conèixer les darreres tendències i solucions d’IA per aquest sector i vam debatre, entre d’altres, sobre les implicacions ètiques d’aquesta automatització accelerada.
Introducció a càrrec de David Lahoz i taula rodona amb Albert Giménez, Josep M. Ganyet i Ramon Arteman. Conduït per Bibiana Ballbè.
Cada cop són més que marques que opten pels esdeveniments com a eina per promocionar-se i transmetre els valors amb els que s’identifiquen i a través dels quals volen ser reconegudes. Les conferències, esdeveniments i les trobades, doncs, es converteixen en una eina molt potent que permet al públic establir un vincle emocional amb la marca i amb la comunitat que s’articula al seu voltant i de la qual formen part. Si bé el desenvolupament d’una bona experiència de marca és imprescindible per al seu èxit, aquest no és l’únic factor a tenir en compte. El contingut sovint s’entrellaça amb la tècnica a través d’empreses que fan un disseny integral de solucions audiovisuals innovadores per tal de dur a terme els esdeveniments més sonats. Amb Mike Blackman, Carlos Henao, Joel Mestre. Conduït per Pipo Serrano.
En un moment de transformació profunda ens hem vist forçats a reavaluar i reflexionar sobre el que significa ésser humà i la nostra manera de viure, relacionar-nos i consumir. Les marques que millor s’estan adaptant a aquest canvi de paradigma són aquelles que tenen clara la seva raó de ser, que guien les seves decisions en el seu propòsit.
El Branded Content, per la seva banda, és un actiu de comunicació produït per una marca amb la finalitat de transmetre els seus valors i connectar amb una audiència que li dedica el seu temps en trobar-la rellevant. Analizem diverses formes en què s’erigeix com el canalitzador del propòsit de les marques. Amb Ana Palencia, Carlos Sanchez-Llibre i Marc Ros. Conduït per Leticia Iglesias.
En temps de confinament s’han produït canvis destacables en el consum audiovisual, alhora que hem observat una acceleració en l’aplicació de tecnologies per a la personalització dels continguts. En paral·lel, s’està posant de relleu la necessitat d’adoptar valors com el consum sostenible, mentre les marques mostren el seu compromís social.
Davant aquesta nova normalitat ens preguntem si també estem davant d’un nou paradigma de la comunicació, quines seran les necessitats en els entorns laborals de teletreball, com s’han modificat els hàbits, l’oci i les necessitats dels consumidors i què n’esperen de les marques, les quals s’han de mostrar adaptables i resilients. Amb Jordi Urbea, Cristina Vall-Llosada i Pol Vilà. Conduït per Xantal Llavina.
Ni controlables ni predictibles: efímers i impulsius. Millennials i generació Z viuen de mica en mica més aliens a les estructures sòlides que coneixem. Qui són? Com són? Com actuen? La manera en què entenen el món marca com es relacionen amb els béns de consum. Per a les marques i agències el repte rau en comprendre’ls i crear continguts amb què empatitzin. N’hi ha prou en traduir els missatges al seu llenguatge per impactar-los? Quins canals tenim per arribar-hi i de quina manera és més efectiu fer-ho? Amb Adrià Farrero, Jordi Rosàs, Noemí Cuní i Laia Mas.
El 2018 les marques van invertir més de 2.500 milions d’euros només en influencers a Instagram. Unes quantitats que reflecteixen la gran aposta que les principals marques estan fent a les xarxes socials i als nous entorns digitals.
Amb l’objectiu d’analitzar aquest fenomen el Zoom Marques convida una selecció dels influencers i celebrities amb més impacte i experiència en màrqueting d’influencers per a que les agències, marques i productores puguin explorar les possibilitats que aquesta via representa pels seus negocis. Amb Santi Millán, Lucas Lorén, Ona Carbonell, Daniel Illescas i Roc Massaguer.
Targets que es transformen en audiència. Plataformes tecnològiques que són noves televisions. Valors de marca que es transformen en continguts. Fa temps que les marques exploren noves fòrmules per promocionar els seus productes. Des de la publicitat televisiva, a internet o les xarxes socials, fins als nous formats com el branded content i la realitat virtual.
Però hi ha una nova estratègia que les marques estan començant a explorar: la creació de mitjans audiovisuals propis.Canals de TV, aplicacions, plataformes online amb contingut propi… Un nou model que obre nous camins en la relació entre el sector audiovisual, les agències i les marques. Amb Lavínia Next, Obra Social La Caixa, &Rosàs, Zoopa i Nestlé TV.
La realitat virtual, augmentada o immersiva transforma el llenguatge audiovisual i s’implanta de forma accelerada en tots els àmbits de la comunicació. Les marques, doncs, troben en la realitat virtual una nova manera de connectar amb els públics, seduint-los, informant-los, divertin-los i fent-los participar. En el Zoom Marques d’analitzen els casos d’èxit d’aplicació d’auqesta tecnologia a la comunicació publicitària. Amb Visyion, Iberdrola, Antaviana, Metropolitana, Create, i Minushu.
Segona trobada de marques, agències i productores audiovisuals on es van presentar els casos d’èxit de Gas Natural Fenosa i El Terrat.
Primera trobada del Zoom Marques amb Damm, Oglivy, Gestmusic i la CCMA.