YouTube, negoci i oportunitat per a les marques
YouTube suposa una oportunitat comercial per a les marques i una oportunitat creativa per a productores i agències. Conté un gran volum d’espectadors, dóna molta llibertat pel que fa a la creació de continguts i ofereix una manera d’identificar, mesurar i segmentar l’audiència (i els diferents targets) més eficient que en els canals tradicionals. En definitiva, obre tot un ventall de noves possibilitats per al posicionament de les marques.
Carlos Ortet, de Zoopa, i Xavier Alabart, d’UpVideo, totes dues empreses associades al Clúster, han defensat aquesta idea a la sessió “Youtube, negoci i oportunitat per a les marques”, emmarcada en el programa Digital & Mèdia Fòrum que ha tingut lloc a la seu de Foment del Treball, inclòs en el cicle Reinventa’t.
Durant la sessió han presentat alguns casos i estratègies on els nous ingredients de relació amb l’espectador i de creació de continguts que ofereix YouTube han permès que les marques, juntament amb les productores i agències, aconseguissin posicionar els seus productes amb èxit i ampliar les seves quotes de fidelització i venda.
També han advertit que encara hi ha molt camí per recórrer al canal, des del punt de vista de les possibilitats de negoci. Cal, per començar, que es produeixi un canvi en la concepció que tenen les marques de la manera de fer publicitat, arrelada en els models canònics de l’spot publicitari tradicional. Tot i així, tant C. Ortet com X. Alabart confien que aquest escenari s’anirà transformant, com ja s’està veient en altres països.
Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!