Contingut publicat al butlletí Switch número 7 a l’octubre de 2022.
© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Contingut publicat al butlletí Switch número 7 a l’octubre de 2022.
Aquest estiu s’han conegut les dades de subscripció global de la televisió de pagament i s’ha confirmat que Disney+, tot i ser l’última gran plataforma que es va afegir a la batalla de l’streaming, ja supera Netflix, el líder que semblava imbatible: 221,1 milions, Disney+; 220,67 milions, Netflix.
Per assegurar-se el futur, Disney està invertint com cap altra plataforma en desenvolupar propostes tecnològiques innovadores.
Bob Chapek, CEO de Disney, ha anunciat que la companyia farà la transició d’un servei de transmissió de pel·lícules a una “plataforma d’estil de vida experiencial“. L’objectiu és portar l’entreteniment, experiències immersives i lúdiques “al 90% de les persones que mai no podran anar a un parc Disney”. Realité Virtuelle.
Markus Gross, director del Disney Research Studio, ubicat a Zurich, va explicar a l’IBC d’Amsterdam com i per a què utilitzen la intel·ligència artificial en les seves produccions.
Tenen tres línies de treball: Creació d’humans digitals, tecnologies de producció virtual i processament de vídeo.
A primers de setembre Disney+ va presentar Remembering, un curt de 8 minuts que incorpora una app de realitat augmentada per interactuar amb els espectadors. Techcrunch.
Disney busca eliminar la necessitat de fer servir ulleres per veure les figures projectades als parcs temàtics.
El mes passat van publicar una sol·licitud de patent per a un sistema d’efectes visuals que permet veure imatges de realitat augmentada en 3D sense ulleres. Theme Park Insider