Trobada d’empreses creatives emergents del Penedès al Digital & Mèdia Fòrum

Un grup d’empreses creatives de la comarca del Penedès s’ha trobat en una sessió de treball emmarcada en el conjunt de debats del programa Digital & Mèdia Fòrum (#digitalmediaCAT), organitzada pel Clúster Audiovisual de Catalunya i Neàpolis, l’objectiu de la qual ha estat identificar els principals trets diferencials de les empreses creatives emergents per tal de definir nous programes d’acompanyament empresarial.

La regidora d’Innovació i TIC de Vilanova i la Geltrú, Ariadna Llorens, ha obert la sessió destacant “el gran dinamisme de la indústria audiovisual i des les start-up al territori” i el paper que juga Neàpolis com a impulsor i “de lideratge” d’aquelles empreses i emprenedors que basen la seva activitat i el seu model de negoci en la tecnologia, l’audiovisual, el transmèdia, la realitat virtual o els videojocs, entre d’altres.

En nom del Clúster, Joan Rosés ha advertit que les empreses que es mouen en l’àmbit de les indústries creatives o culturals tenen unes característiques específiques que habitualment no es contemplen en els programes transversals d’acompanyament empresarial. La gestió dels drets d’autor, els aspectes essencials de la producció i l’exhibició, les regles de la coproducció, els canals de venda, la gestió de subvencions a productes culturals i a la innovació, etc., sovint no es tenen en compte. I un bon coneixement i una gestió acurada de les característiques específiques del sector creatiu pot determinar l’èxit o el fracàs d’un projecte empresarial emergent.

Per altra banda, els representants de les empreses que han assistit a la sessió (Cheap Films, Spotlio, Claqueta i Acció – Catalonia Film School, Jaume Fargas, TN Produccions, Garraf New Media – Eixdiari, entre d’altres) han fet palesa la necessitat de reforçar les habilitats de màrqueting i de venda dels equips promotors de les empreses, així com de millorar el coneixement i l’acompanyament en l’accés a les convocatòries d’ajuts públics a la innovació o a la creació de continguts. Pel que fa a l’accés al finançament, la majoria d’empreses han manifestat la seva disposició a obrir-se al capital privat extern, sempre que permeti la consolidació o l’ampliació del negoci. També s’ha posat de manifest la dificultat d’obrir mercat internacional per empreses emergents.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari