© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Via Laietana 32-34 4ª planta . Barcelona 08003. Telf: 616663567
© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.
AcceptoNo acceptoMés informacióWe may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.
We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.
We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.
These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.
If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Google reCaptcha Settings:
Vimeo and Youtube video embeds:
The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:
You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.
Política de privacidad
Tanca la 10a edició del Zoom Marques sobre la IA aplicada a la comunicació de marques
La desena edició del Zoom Marques, la jornada anual organitzada pel Clúster Audiovisual de Catalunya, es va celebrar ahir a Foment del Treball posant al centre del debat la intel·ligència artificial com a eina clau per a les marques. Es van donar a conèixer les darreres tendències i solucions d’IA per aquest sector i es va parlar de com les marques es relacionen amb aquesta eina d’automatització accelerada.
A la sessió David Lahoz, Product Strategist a TAPPX, va mostrar una bateria de solucions d’IA que les marques ja estan utilitzant. Entre elles el product placement virtual, que permet afegir, actualitzar i personalitzar, segons el tipus d’audiència, els productes que apareixen a sèries i pel·lícules. O bé, l’edició automatitzada de vídeos que il·lustren notícies de mitjans digitals.
Posteriorment va tenir lloc la taula rodona de debat moderada per la periodista i CEO de TheCreative Bibiana Ballbè amb Albert Giménez, Business Development Manager de Wildbytes; Josep M. Ganyet, CEO de Mortensen i professor de la UPF; i Ramon Arteman, Director de Metropolitana.
Albert Giménez, de l’agència d’innovació experiencial Wildbytes, va explicar com a través d’aquestes tecnologies les marques arriben a l’usuari de maneres innovadores amb un missatge hiperpersonalitzat, fomentant una relació més fluida amb les audiències. Entre elles va mostrar una campanya per a New Balance on, a través de la visió per computador, es detectaven patrons inusuals de vestimenta a la plaça Callao de Madrid per a poder fer recomanacions personalitzades del producte. Aquesta mateixa tecnologia també es va aplicar en botigues de retail directament.
Ramon Arteman de Metropolitana, coneguda per campanyes on, a través de la tècnica deepfake, reviuen personatges com Lola Flores per a Cruzampo, el mític còmic Cantinflas per una creativitat de la cadena d’alimentació Soriana o Dalí per la Fundació Reina Sofía; va recalcar que un dels grans reptes és aconseguir que les creacions artificials no semblin massa perfectes i reflexin els errors humans per percebre-les com a reals. També va emfatitzar que sovint les marques donen a conèixer com a part de la campanya que han fet servir tècniques d’IA per a que el públic no tingui la percepció de que és un engany.
Per últim, Josep Maria Ganyet va donar el contrapunt com a expert en intel·ligència artificial exposant que la IA no és un procés desatès que treballi sol, els objectius i la validació dels seus resultats sempre passen per la mà humana. També va destacar que les feines més repetitives seran substituïdes per màquines, però les que requereixen de reflexió, criteri, improvisació… seguiran en mans dels humans.
Entre tots van coincidir a destacar que el més important és que a les IAs que s’estan fent servir en comunicació de marques encara els hi queda molt camí per recórrer, però l’evolució està sent exponencial i es fa impossible saber fins on arribarà. La gran qüestió serà qui i com es controlen aquestes eines.