Noves tendències d’innovació audiovisual de la mà de la CCMA
Les televisions, el cinema, les productores, les agències de publicitat…, el món audiovisual en general s’està adaptant a les noves pautes de consum d’uns usuaris que tendeixen a tenir un paper cada cop més actiu. Sota aquesta premissa, Ferran Clavell, Responsable d’Innovació i Future Media de la CCMA, ha presentat més d’un centenar d’iniciatives durant la sessió “Tendències d’Innovació Audiovisual” organitzada pel Clúster Audiovisual de Catalunya.
Clavell ha exposat algunes de les diverses propostes que innoven directament sobre els continguts; com la de Gogglebox, programa basat en gravar els espectadors mentre veuen la televisió; formats de Slow TV, que cobreixen la totalitat d’esdeveniments ordinaris (com un viatge en tren a Noruega durant 7 hores); o DogTv, programa de televisió destinat als gossos.
Ha donat exemples de projectes pensats perquè l’usuari exerceixi un paper actiu sobre el contingut, com els documentals web (ex: Alma) o videoclips interactius (ex: Bob Dylan), els videojocs que il·lustren informacions (ex: Fort McMoney) o el periodisme d’immersió (Immersive Journalism).
També s’ha referit als projectes que aposten per la interacció sincronitzada entre el mòbil i la televisió (second screen), oferint així a l’espectador, de forma simultània, des d’informacions complementàries sobre el contingut, fins a la possibilitat de participar-hi (en el cas dels concursos i dels shows de tv). Interacció que també comença a aplicar-se a les sales de cinema.
Finalment ha mostrat algunes de les estratègies que el sector audiovisual fa servir per fer-se un lloc a Internet i particularment a les xarxes socials. “Les televisions ja no s’esperen que l’usuari els vingui a buscar, sinó que ara són elles les que van allà on l’usuari es troba, com Twitter, WhatsApp, Facebook o Youtube.”, advertia Clavell.
Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!