Contingut publicat al butlletí Switch número 1 al novembre de 2021.
© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Contingut publicat al butlletí Switch número 1 al novembre de 2021.
Segons la consultora Gartner, el 2022 més del 30% de la publicitat digital es creará amb l’ajut de sistemes d’intel·ligència artificial.
Què vol dir això? Doncs que a partir d’unes indicacions breus, els sistemes automàtics proposaran leads, textos per a newsletters promocionals, missatges a xarxes socials… El creatiu només haurà de corregir-los i validar-los (si vol). Una de les empreses més avançades és Neuroflash, amb seu a Hamburg.
L’automatització de la creació publicitària no acaba aquí. Ja hi ha experiències de promoció en vídeo que incorporen imatges a partir de sistemes automatitzats. La startup israelí D-ID, s’ha associat amb la Warner Bros per crear una promoció d’aquest tipus a Reminiscence, una pel·lícula de ciència ficció protagonitzada per Hugh Jackman.
És el futur del marketing de pel·lícules? Axios.
Un grup d’investigadors japonesos i nord-americans ha trobat la manera de convertir una superfície qualsevol en una pantalla tàctil i, a més, amb un dispositiu molt senzill i econòmic gràcies a l’efecte òptic que han aconseguit. IEEE Spectrum.
La Comissió Europea ha presentat un nou full de ruta per fer i aplicar la tecnologia. En diu El Camí cap a la Década Digital, un pla per a la transformació digital de la societat i l‘economia per al 2030. En el centre d’aquest pla hi ha la Indústria 5.0.
Què és la Indústria 5.0. Una visió de la indústria que va més enllà de l’eficiència i la productivitat com a únics objectius, reforça el paper i la contribució de la indústria a la societat i utilitza les noves tecnologies per brindar prosperitat més enllà de l’ocupació i el creixement.
Ull. Si aquesta visió es concreta, el paper de les indústries culturals i creatives hauria de ser més rellevant.