Contingut publicat al butlletí Switch número 8 al desembre de 2022.
© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Contingut publicat al butlletí Switch número 8 al desembre de 2022.
El gràfic mostra una comparativa dels preus de les plataformes de TV de pagament que han incorporat publicitat. Les dades són dels Estats Units. Apple TV i Amazon Prime resisteixen.
A Espanya, Netflix ja ha posat en marxa l’oferta de subscripció amb publicitat (5,49 €). Atresmedia ha reaccionat amb ironia: una gran pancarta al centre de Madrid donava la benvinguda “als que deien que mai no farien publicitat”.
Netflix no fa servir la mateixa filosofia publicitària que les televisions tot i basar-se en el mateix producte: els anuncis. Ho comenta Elena Neira.
A l’AVOD (Advertising Video on Demand) de Netflix, l’eficàcia de la publicitat es basa en la segmentació, ja que es busca l’afinitat de la marca amb el contingut que s’està reproduint. Així, per exemple, mentre que a la televisió el mateix anunci es mostra a totes les persones que estan veient un espai en concret, en un model AVOD es poden mostrar anuncis diferents a persones que estiguin veient el mateix contingut.
El model AVOD, a més, té possibilitats en formats interactius i formes virtuals d’emplaçament publicitari.
Nous serveis de guia, informació i interacció es despleguen a la xarxa per completar l’experiència televisiva. Més enllà dels serveis que ofereixen els mateixos canals o les plataformes, diverses webs o apps busquen ser útils a l’espectador. Xataka llista les 14 millors apps, segons el seu criteri, per veure la televisió amb el mòbil a la mà.
Les watch parties, o trobades d’amics a distància per veure la tele i comentar una mateixa sèrie, pel·lícula o partit de futbol, es van popularitzar durant els confinaments, però continuen creixent.
Una dada: Més de la meitat (52 %) dels joves de 16 a 24 anys al Regne Unit van participar en alguna watch party l’any passat.
Han sorgit serveis especialitzats com watchparty.me o watch.party i plataformes com Netflix o Prime Video incorporan funcionalitats per facilitar-les. També Twitch les promou, i els televisors Sky Glass disposen d’una càmera per incorporar les imatges dels participants en les trobades.
També la BBC s’hi apunta. La diferència és que promou un projecte que protegeix les dades personals dels participants, cosa que no tots poden dir.