Les novetats de l’IBC Amsterdam 2017

Carles Rams, d’Ebantic, va ser a l‘IBC Amsterdam 2017, fira que explora les tendències en noves tecnologies i entorn digital, i ha escrit una breu crònica per al Clúster.

NOVETATS DE L’IBC AMSTERDAM 2017

Si hi ha un pavelló a la fira IBC que marqui la tendència i posi de palès la transformació del nostre sector, aquest és el pavelló 14, on s’estableixen empreses relacionades amb els negocis digitals, com l’OTT o el VOD.

Aquest any he pogut trobar-hi dues empreses noves a la fira, que denoten la transformació del sector. Una d’elles es Google, amb un stand més aviat discret, pel que podria tenir aquest gegant, i on anunciaven tots els seus serveis relacionats amb el vídeo. Que Google tingui un stand al IBC denota l’aposta d’aquest gegant per fer.se un lloc al sector. I a més van apostar fort per la presencia a la comunicació de la fira, com anuncis a la revista diària que es regala als visitants. Tot un desembarcament a la fira de referencia dels broadcasters.

L’altra empresa passa més desapercebuda als ulls de la gent. Es tracta de RedHat, empresa que es dedica a proveir eines IT per a la gestió. Son transversals, es a dir, que treballen per qualsevol sector. A la fira anunciaven eines per l’integració i l’automatització dels processos, i això es bàsic per qualsevol empresa que vulgui afrontar la Transformació Digital.

Finalment, en aquest pavelló 14 hi ha una àrea de Start Ups, amb moltes empreses que inicien negocis disruptius al nostre sector i que acudeixen al IBC a promoure els seus serveis i solucions. Aquest any, aquesta zona també ha tingut un notable creixement, el que demostra que el sector està en plena transformació, amb nous actors, nous negocis i que res tornarà a ser igual d’aquí uns pocs anys.

Carles Rams,

26 de setembre de 2017.

 

 

 

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari