Article publicat al butlletí Switch número 7 a l’octubre de 2022.
© 2020 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Article publicat al butlletí Switch número 7 a l’octubre de 2022.
L’impacte dels sistemes que generen imatges a partir d’una breu descripció de text està trasbalsant la comunitat artística. L’última proposta apareguda aquest estiu és Stable Diffusion, de codi obert i accessible a tothom. S’afegeix a sistemes com Dall-E, Midjourney, Imagen (de Google), Bloom o Ernie VLG (xinès). (La imatge que encapçala aquest apartat s’ha creat amb Midjourney).
Cada mes n’apareix un de nou més potent o més fàcil d’usar pel públic. I cada mes apareixen noves possibilitats per integrar aquests automatismes en els programaris habituals de disseny com Photoshop, Canva, Blender o GIMP, convertint-los, així, en eines habituals per a la creació.
Altres possibilitats:
Treballar amb materials d’arxiu sempre ha estat una feina minuciosa que necessita temps. La digitalització va ajudar a fer més ràpida i eficient la recerca, però la intel·ligència artificial està possibilitant una explotació intensiva i econòmica dels materials arxivats. Aquest vídeo de la BBC ho explica. És del 2018, però segueix plenament vigent.
L’aliança estratègica entre The Washington Post i dos pesos pesants de Hollywood, Imagine Entertainment i Creative Artists Agency, ja ha posat en marxa quatre projectes que utilitzen intensivament els arxius del diari. Vanity Fair.
Darrere d’alguns dels efectes visuals més impactants hi ha l’ajuda invisible de la intel·ligència artificial. L’aprenentatge automàtic està ajudant a crear moments fins fa poc inimaginables. En aquest vídeo la revista Wired explica com s’ho han fet a Marvel per accelerar el procés de producció de les últimes produccions.
Està en crisi la feina de creador d’efectes visuals? Defector.