© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Via Laietana 32-34 4ª planta . Barcelona 08003. Telf: 616663567
© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.
AcceptoNo acceptoMés informacióWe may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.
We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.
We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.
These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.
If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Google reCaptcha Settings:
Vimeo and Youtube video embeds:
The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:
You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.
Política de privacidad
Zoom Marques 2022 – Events & Brands
La novena edició del Zoom Marques, la jornada anual organitzada pel Clúster Audiovisual de Catalunya que enguany es va celebrar el 20 de gener a l’Auditori de Foment del Treball, va situar en el centre del debat el poder de l’audiovisual en els esdeveniments com a eina clau per les marques. Sota el títol “Events&Brands”, la jornada va comptar amb ponents de renom internacional que van analitzar en una taula rodona els reptes i les innovacions del sector audiovisual i dels esdeveniments en el context actual mitjançant casos d’èxit a nivell mundial.
El sector dels esdeveniments s’ha vist forçat a mantenir una capacitat d’adaptació i flexibilitat permanent davant de contínues cancel·lacions i canvis constants en els formats i protocols sanitaris. Mike Blackman, director General d’Integrated Systems Europe (ISE), la fira audiovisual de referència mundial, va compartir els motius d’ajornar l’edició de Barcelona, que tenen a veure amb l’extensió de la variant Omicron per tot Europa, tot dificultant especialment la mobilitat. Blackman també va valorar les bones relacions que ISE ha establert amb Barcelona i Catalunya, des dels governs i institucions fins a entitats com el Clúster Audiovisual de Catalunya, i va confirmar que hi està mantenint converses per allargar l’estada de la fira a la ciutat més enllà de 2023. Per altra banda, Blackman va destacar la proximitat i bona comunicació amb el Mobile World Congress (MWC).
El Zoom Marques 2022 també va comptar amb Carlos Henao, director de Màrqueting de Sono Team i la moderació de Pipo Serrano, periodista especialitzat en territoris i temàtiques digitals, als quals s’hi van afegir Carlos Ortet, CEO de l’agència creativa Zoopa, Albert Grau, CEO de la productora Puck. El debat va girar al voltant de com l’audiovisual s’ha convertit en un suport essencial per garantir la celebració dels esdeveniments en l’entorn digital durant la pandèmia. Aquesta conjuntura ha accelerat la digitalització, amb l’explosió de nous elements en els entorns virtuals com la realitat augmentada, els platós en 3D o el Metavers que han suposat un revulsiu per al sector audiovisual i dels esdeveniments. En aquest context, els esdeveniments -en els seus nous models i formats- s’estan convertint en una eina fonamental per a les marques: un espai on connectar i establir un vincle emocional amb l’audiència, transmetre els seus valors, i fidelitzar l’audiència. En aquest panorama, l’audiovisual ha adquirit un rol clau per crear experiències úniques i genuïnes de gran impacte.
Carlos Henao, director de Màrqueting de Sono Team, va destacar el paper clau de la tecnologia a través del cas de Gamergy, una de les trobades de eSports més importants d’Espanya que se celebra anualment a Ifema Madrid i a la qual Sono aporta tot el suport tecnològic audiovisual. Gamergy és el paradigma d’esdeveniment presencial massiu (més de 600.000 assistents) en què convergeixen espai real i virtual, de gran atractiu per les marques. En aquest cas, la tecnologia no només multiplica la capacitat de generar continguts i impactar les audiències, sinó que facilita la interactivitat entre el públic i les marques i permet extreure mètriques i dades sobre les audiències.
Joel Mestre, director General de NEP Group Spain, que finalment no va poder intervenir en l’acte de forma presencial, va compartir amb els assistents un vídeo de cas sobre la Red Bull Batalla de los Gallos, una competició anual de freestyle rap (combats verbals improvisats entre rapers). L’esdeveniment, patrocinat per Redbull, s’ha convertit en els últims anys en un fenomen viral que omple estadis i que se segueix per streaming de forma massiva arreu del món.