La 9a Setmana del Talent acull la presentació de la plataforma 3Cat davant la indústria audiovisual
La Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa única a Europa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb l’objectiu de connectar el talent emergent de les universitats amb la indústria per innovar i trobar nous formats, va celebrar la seva novena edició del 13 al 17 de novembre al Disseny Hub Barcelona.
Els actes centrals d’enguany van ser la presentació de la plataforma 3Cat davant la indústria i el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, que promou el talent universitari. Durant cinc dies, es van oferir dinàmiques de networking, sessions amb experts i activitats pensades per a facilitar el contacte entre el sector audiovisual i el nou talent.
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisual va presentar la seva nova plataforma de continguts 3Cat, que ja ha registrat mig milió d’usuaris en dues setmanes. Segons van presentar els responsables, s’han comptabilitzat set milions de reproduccions, un 20% d’elles de contingut infantil.
Lluís Garriga, conseller de 3Cat, va expressar que estan molt satisfets amb els resultats i va anunciar que s’està preparant una nova expansió de la plataforma. Ara mateix, la plataforma conté tota la programació de TV3, Catalunya Ràdio i SX3, així com continguts exclusius.
Cristina Villà, directora d’Innovació, Investigació i Estratègia Digital de 3Cat, va explicar que aquest projecte és la gran porta d’entrada als continguts en català i que permet posar en valor la riquesa generada fins ara. També va destacar com a reptes de futur la sostenibilitat, la diversificació, la necessitat d’accelerar la producció i la incorporació de videojocs a la plataforma.
La presentació va anar acompanyada de la taula rodona “Impacte de les OTTs en la indústria audiovisual dels territoris on operen” moderada pel periodista Toni Cruanyes on hi va participar Jordi Ferrerons, responsable de la plataforma 3Cat, juntament amb televisions públiques del País Basc, Flandes, Finlàndia i Valònia.
L’altre acte central de la Setmana del Talent va ser el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, una iniciativa pionera a Europa que ajuda a donar vida a projectes innovadors del talent universitari. Durant tres dies, 56 joves professionals van presentar 38 projectes en les categories de Ficció, No Ficció, Formats TV, Digital Creativa, Videojocs i Noves Tecnologies i Experiències Immersives. Ho van fer davant d’empreses i productores audiovisuals amb l’objectiu de captar el seu interès i ajuda per a poder-los tirar endavant.
A més d’empreses i productores catalanes de referència com Diagonal TV, Lastor Media, Minoria Absoluta, DeAPlaneta, Veranda, Brutal Media, Lavinia, Mediacrest o Filmin, el Pitching Audiovisual va comptar amb una desena d’empreses internacionals que van valorar els projectes de talent universitari com 4Film (Croàcia), Noodles Production (França) o Razor Film (Alemanya).
35 centres universitaris catalans, espanyols i europeus van participar en la convocatòria del Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, on destaca la participació de centres com London Film School (Regne Unit), Civica Scuola di Cinema Luchino Visconti (Itàlia) o UNACT (Romania), fet que el consolida com a una plataforma global per a potenciar el talent audiovisual.
La Setmana del Talent Audiovisual va acollir altres activitats com el Coproduction Meetings (trobades de coproducció internacional), la presentació del projecte del Pacte del Talent amb la participació de la productora CANADA, el Meet the Experts amb guionistes professionals i el Mercat de Nous Professionals. També van tenir lloc la gravació en directe del pòdcast Gent de Merda de Radio Primavera Sound i l’Estudi de cas d’Eufòria, el mediàtic talent show de 3Cat i Veranda.