El Clúster Audiovisual de Catalunya ha sumat en aquesta primera meitat de l’any una trentena de nous socis, xifra que consolida l’entitat com la més potent d’Europa en número d’empreses i institucions. Amb 204 companyies sòcies catalanes, el Clúster Audiovisual de Catalunya se situa per davant dels clústers de referència al continent com els suecs, els francesos o els belgues. Entre les noves companyies i entitats associades hi ha Rakuten, Sonar, CCCB, KPMG, Selecta Vision, Triodos Bank, Cinemes Texas, Sonilab, Algam Ibérica i Blanco y Negro. El Clúster ha celebrat avui la seva Assemblea de socis i sòcies per fer balanç de l’any i presentar les noves incorporacions i el seu rol en el panorama audiovisual.
El Clúster Audiovisual de Catalunya s’ha convertit en l’agent de referència de la indústria audiovisual catalana. L’entitat impulsa estratègies d’internacionalització per posicionar l’audiovisual català a Europa i al món, a la vegada que promou l’atracció d’inversió estrangera per enfortir l’ecosistema local. El Clúster potencia les connexions i la generació d’oportunitats entre les empreses de la indústria a través de sessions sobre les darreres tendències tecnològiques i iniciatives com la Setmana del Talent, que al 2024 celebra 10 anys. L’agrupació actua com un agent actiu i rellevant en els grans esdeveniments i iniciatives de la ciutat, com el congrés ISE o el projecte de les Tres Xemeneies. Amb l’objectiu de convertir Catalunya en el hub audiovisual del sud d’Europa el Clúster té un paper rellevant com a interlocutor amb l’Administració Pública.
Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya: “En la nostra trajectòria com a clúster de l’audiovisual i amb la incorporació d’empreses de primer nivell, constatem que la indústria audiovisual catalana és cada vegada més potent tant en l’àmbit nacional com internacional. I això demostra que el sector audiovisual és estratègic com a motor econòmic per al país. L’audiovisual és entreteniment i cultura i transversal altres sectors. Ja és present també als centres d’art, museus o festivals de música”.
La internacionalització de l’audiovisual català
Aquest 2024, el Clúster Audiovisual de Catalunya, el partner local de l’ISE, la major fira mundial de l’audiovisual i sistemes d’integració, ha fet un pas més enllà per impulsar estratègies d’internacionalització de l’audiovisual català.
Enguany, l’entitat ha organitzat en col·laboració amb ACCIÓ una missió als Estats Units perquè els socis coneguin de primera mà les tendències audiovisuals i posicionar l’audiovisual català a l’estranger. Els estudis de Hollywood i el NAB Show de Las Vegas van obrir les portes als membres del Clúster Audiovisual de Catalunya. Els socis del clúster van visitar empreses referents del sector com Sony, Disney o Universal i van trepitjar els famosos platós virtuals on s’han rodat produccions d’impacte mundial com The Mandalorian, Barbie o House of Dragons a les instal·lacions de Lux Machina.
A Las Vegas, els representants del clúster van visitar l’Sphere i el NAB Show, la convenció més gran del món dedicada a les indústries de la comunicació, l’entreteniment i el broadcast.
Arran d’aquesta missió als Estats Units, el clúster s’ha reunit amb Sony Pixomondo, especialitzada en platós virtuals i que està interessada en la indústria audiovisual catalana. Després de l’èxit d’aquesta missió, el clúster té previst realitzar-ne una altra al Regne Unit el pròxim mes d’abril.
Amb l’objectiu d’enfortir l’ecosistema audiovisual, el Clúster col·labora amb el Departament de Cultura de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona, i forma part del Catalonia Cluster d’ACCIÓ (Departament d’Empresa i Treball). Properament té previstos contactes amb empreses i agents rellevants dels Estats Units i Europa per atraure empreses i inversions al nostre territori.
Impuls al hub audiovisual català
El Clúster Audiovisual de Catalunya també aposta per convertir Catalunya en el hub audiovisual del sud d’Europa. En aquest sentit, té especial rellevància el projecte Catalunya Mèdia City, que posarà en el mapa europeu l’audiovisual català. La Generalitat va aprovar a l’abril la partida de licitació de la primera fase del projecte. Miquel Rutllant: “Estem orgullosos de veure com el projecte de les Tres Xemeneies avança. Aquest projecte de país ajudarà a posicionar la nostra indústria audiovisual a nivell internacional i suposarà un important impuls a la innovació i el talent. Aquí els clústers podem ser de gran ajuda per fomentar accions que reverteixin en aquest impuls”.
A més, durant els pròxims dos anys, el Clúster Audiovisual de Catalunya ostentarà la presidència de la Red Española de Clústeres Audiovisuales (REDCAU), que actua com a representant nacional davant de les institucions.
Per generar oportunitats, el Clúster organitza anualment la Setmana del Talent, que enguany arriba a la 10a edició. Aquesta Setmana del Talent, que se celebra al novembre, connecta el talent emergent de les universitats amb la indústria per innovar i trobar nous formats. Durant aquests dies el clúster organitza dinàmiques de networking, sessions amb experts i activitats pensades per facilitar a les empreses del sector audiovisual el contacte amb joves talents que busquen una oportunitat laboral. A més, els estudiants realitzen un pitch davant d’empreses referents per presentar els seus projectes. Al llarg d’aquests 10 anys, més de 400 alumnes de 36 centres universitaris catalans, espanyols i també europeus han participat en aquestes sessions de pitching.
Sobre el Clúster Audiovisual de Catalunya
El Clúster Audiovisual de Catalunya és l’entitat que agrupa 204 de les principals empreses i institucions de la indústria audiovisual catalana. Aquestes empreses pertanyen a 12 segments de la indústria: producció, serveis de producció, postproducció, platós i parcs audiovisuals i tecnològics, distribució i exhibició, televisió i ràdio i podcast, experiències immersives (VR, XR, AR, metavers i mapping), tecnologia, comunicació i publicitat, videojocs, formació, i esdeveniments i sistemes integrats. El Clúster treballa per situar les empreses catalanes al centre del desenvolupament econòmic i cultural. La seva missió és actuar com element vertebrador i dinamitzador per situar la indústria en el centre de l’estratègia cultural del país.
La indústria audiovisual catalana lidera el sector amb el clúster audiovisual més gran d’Europa, que ja integra 204 empreses
El Clúster Audiovisual de Catalunya ha sumat en aquesta primera meitat de l’any una trentena de nous socis, xifra que consolida l’entitat com la més potent d’Europa en número d’empreses i institucions. Amb 204 companyies sòcies catalanes, el Clúster Audiovisual de Catalunya se situa per davant dels clústers de referència al continent com els suecs, els francesos o els belgues. Entre les noves companyies i entitats associades hi ha Rakuten, Sonar, CCCB, KPMG, Selecta Vision, Triodos Bank, Cinemes Texas, Sonilab, Algam Ibérica i Blanco y Negro. El Clúster ha celebrat avui la seva Assemblea de socis i sòcies per fer balanç de l’any i presentar les noves incorporacions i el seu rol en el panorama audiovisual.
El Clúster Audiovisual de Catalunya s’ha convertit en l’agent de referència de la indústria audiovisual catalana. L’entitat impulsa estratègies d’internacionalització per posicionar l’audiovisual català a Europa i al món, a la vegada que promou l’atracció d’inversió estrangera per enfortir l’ecosistema local. El Clúster potencia les connexions i la generació d’oportunitats entre les empreses de la indústria a través de sessions sobre les darreres tendències tecnològiques i iniciatives com la Setmana del Talent, que al 2024 celebra 10 anys. L’agrupació actua com un agent actiu i rellevant en els grans esdeveniments i iniciatives de la ciutat, com el congrés ISE o el projecte de les Tres Xemeneies. Amb l’objectiu de convertir Catalunya en el hub audiovisual del sud d’Europa el Clúster té un paper rellevant com a interlocutor amb l’Administració Pública.
Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya: “En la nostra trajectòria com a clúster de l’audiovisual i amb la incorporació d’empreses de primer nivell, constatem que la indústria audiovisual catalana és cada vegada més potent tant en l’àmbit nacional com internacional. I això demostra que el sector audiovisual és estratègic com a motor econòmic per al país. L’audiovisual és entreteniment i cultura i transversal altres sectors. Ja és present també als centres d’art, museus o festivals de música”.
La internacionalització de l’audiovisual català
Aquest 2024, el Clúster Audiovisual de Catalunya, el partner local de l’ISE, la major fira mundial de l’audiovisual i sistemes d’integració, ha fet un pas més enllà per impulsar estratègies d’internacionalització de l’audiovisual català.
Enguany, l’entitat ha organitzat en col·laboració amb ACCIÓ una missió als Estats Units perquè els socis coneguin de primera mà les tendències audiovisuals i posicionar l’audiovisual català a l’estranger. Els estudis de Hollywood i el NAB Show de Las Vegas van obrir les portes als membres del Clúster Audiovisual de Catalunya. Els socis del clúster van visitar empreses referents del sector com Sony, Disney o Universal i van trepitjar els famosos platós virtuals on s’han rodat produccions d’impacte mundial com The Mandalorian, Barbie o House of Dragons a les instal·lacions de Lux Machina.
A Las Vegas, els representants del clúster van visitar l’Sphere i el NAB Show, la convenció més gran del món dedicada a les indústries de la comunicació, l’entreteniment i el broadcast.
Arran d’aquesta missió als Estats Units, el clúster s’ha reunit amb Sony Pixomondo, especialitzada en platós virtuals i que està interessada en la indústria audiovisual catalana. Després de l’èxit d’aquesta missió, el clúster té previst realitzar-ne una altra al Regne Unit el pròxim mes d’abril.
Amb l’objectiu d’enfortir l’ecosistema audiovisual, el Clúster col·labora amb el Departament de Cultura de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona, i forma part del Catalonia Cluster d’ACCIÓ (Departament d’Empresa i Treball). Properament té previstos contactes amb empreses i agents rellevants dels Estats Units i Europa per atraure empreses i inversions al nostre territori.
Impuls al hub audiovisual català
El Clúster Audiovisual de Catalunya també aposta per convertir Catalunya en el hub audiovisual del sud d’Europa. En aquest sentit, té especial rellevància el projecte Catalunya Mèdia City, que posarà en el mapa europeu l’audiovisual català. La Generalitat va aprovar a l’abril la partida de licitació de la primera fase del projecte. Miquel Rutllant: “Estem orgullosos de veure com el projecte de les Tres Xemeneies avança. Aquest projecte de país ajudarà a posicionar la nostra indústria audiovisual a nivell internacional i suposarà un important impuls a la innovació i el talent. Aquí els clústers podem ser de gran ajuda per fomentar accions que reverteixin en aquest impuls”.
A més, durant els pròxims dos anys, el Clúster Audiovisual de Catalunya ostentarà la presidència de la Red Española de Clústeres Audiovisuales (REDCAU), que actua com a representant nacional davant de les institucions.
Per generar oportunitats, el Clúster organitza anualment la Setmana del Talent, que enguany arriba a la 10a edició. Aquesta Setmana del Talent, que se celebra al novembre, connecta el talent emergent de les universitats amb la indústria per innovar i trobar nous formats. Durant aquests dies el clúster organitza dinàmiques de networking, sessions amb experts i activitats pensades per facilitar a les empreses del sector audiovisual el contacte amb joves talents que busquen una oportunitat laboral. A més, els estudiants realitzen un pitch davant d’empreses referents per presentar els seus projectes. Al llarg d’aquests 10 anys, més de 400 alumnes de 36 centres universitaris catalans, espanyols i també europeus han participat en aquestes sessions de pitching.
Sobre el Clúster Audiovisual de Catalunya
El Clúster Audiovisual de Catalunya és l’entitat que agrupa 204 de les principals empreses i institucions de la indústria audiovisual catalana. Aquestes empreses pertanyen a 12 segments de la indústria: producció, serveis de producció, postproducció, platós i parcs audiovisuals i tecnològics, distribució i exhibició, televisió i ràdio i podcast, experiències immersives (VR, XR, AR, metavers i mapping), tecnologia, comunicació i publicitat, videojocs, formació, i esdeveniments i sistemes integrats. El Clúster treballa per situar les empreses catalanes al centre del desenvolupament econòmic i cultural. La seva missió és actuar com element vertebrador i dinamitzador per situar la indústria en el centre de l’estratègia cultural del país.