Internet i l’audiovisual es troben al Digital & Media Forum
La irrupció d’Internet ha alterat el model de negoci tant de les televisions i les productores, com de les agències de publicitat i les marques. El món audiovisual ha d’adaptar-se a aquest nou ecosistema, ple de reptes, però alhora d’oportunitats, que ofereix noves possibilitats tècniques, comercials i creatives. Són algunes de les conclusions del Digital & Media Forum, organitzat pel Clúster Audiovisual de Catalunya a l’auditori de la Blanquerna.
Per tal de reflexionar sobre les relacions que el món audiovisual manté i mantindrà amb Internet -i viceversa-, sis professionals amb perfils molt diferents han participat en la sessió Digital & Media Forum, repartits en tres blocs temàtics i moderats per Sergi Vicente, director de BTV.
El primer bloc, pensat per reflexionar sobre Internet des de l’àmbit audiovisual, l’ha introduït Toni Esteve (Grup Lavinia), amb una ponència dedicada a les últimes transformacions en les finestres i suports audiovisuals, i als canvis en els hàbits de les audiències que, segons el president de Lavinia, tendeixen a la “immersivitat”: la participació activa en els continguts audiovisuals. A més, ha pronosticat que l’audiovisual tindrà un paper cada vegada més rellevant com a eina educativa en els programes formatius de les escoles.
Al seu torn, Astrid Altadill, Branded Content Strategist de El Terrat, aprofitant la seva experiència en el camp de la publicitat digital, ha explicat com les televisions, les marques i les agències s’han anat introduint a Internet, i de quina manera aquest nou ecosistema obliga a canviar les formes de difusió i producció de continguts, així com idear noves estratègies d’interacció amb els consumidors.
En el segon bloc s’ha parlat de les experiències hibrides que fusionen l’audiovisual amb Internet. El professor i realitzador multimèdia, Arnau Gifreu, destaca les possibilitats artístiques que ofereix un camp com el transmèdia, amb especial menció a alguns projectes innovadors duts a terme a Espanya i Catalunya, com Panzer Chocolate, El Cosmonauta, Maleïda Ciutat o Cyborg Project. Per altra banda, Nataly Ríos, productora de l’empresa britànica Transmedia Storytelling, s’ha referit a les noves estratègies comercials basades en el transmèdia, per mitjà dels quals les marques guanyen presència davant dels seus clients a través de la confecció d’experiències interactives. És el cas de Canal Plus amb 19 Reinos, un joc transmèdia destinat als seguidors de la sèrie Game of Thrones.
El darrer bloc ha tancat la sessió amb dos professionals que han reflexionat sobre l’audiovisual des d’Internet: Oriol Solé, fundador de Seriesly, ha presentat el seu últim projecte: TViso, una plataforma on-line pensada per facilitar i personalitzar el visionat de la programació televisiva; i Eudald Domènech, fundador de Servicom, Telepolis, World Online, Inout TV, Techfoundries, Total Channel i Sincroguia TV, ha acceptat el repte de descriure com serà el món de l’audiovisual en relació amb el d’Internet el 2020. Així conclou que el broadcast encara serà majoritari, però amb una forta presència del second screen, les apps i nous dispositius en un marc de continguts “hiperfragmetats”, molt més personalitzats i dinàmics.
Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!