Contingut publicat al butlletí Switch número 17 al juny de 2024.
© 2020 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Contingut publicat al butlletí Switch número 17 al juny de 2024.
Us presentem alguns exemples recents d’IA aplicada a la producció professional:
La sociedad de la nieve. David Walta, director de Machine Learning i VFX a La sociedad de la nieve explica en aquesta entrevista com es va utilitzar la IA per generar imatges que simulessin els paisatges de la zona de Los Andes on va caure l’avió. La pel·lícula es va rodar a Sierra Nevada, a l’aire lliure i sense fons de croma, però gràcies a la IA es va aconseguir reproduir amb molta versemblança el terreny, les condicions i la llum de les muntanyes reals. L’entrevista continua avaluant l’impacte que pot tenir la IA en el cinema i parla d’algunes eines que han emprat.
Putin. El biopic Putin, del director polonès Besaleel (Patryck Vega), inclou escenes generades amb intel·ligència artificial que recreen imatges del mateix Putin en situacions insòlites i extremes o de la invasió d’Ucraïna, dels bombardejos a Txetxènia o de l’assalt al teatre Dubrovka de Moscou el 2002. La pel·lícula es va presentar al Festival de Canes. S’estrena el 26 de setembre.
El món de Pepe Rubianes. A la sèrie documental sobre Pepe Rubianes que ha estrenat 3Cat es pot sentir la veu del còmic llegint els seus diaris. És una veu clonada amb IA. La família va autoritzar la clonació.
RTVE. Pere Vila, director d’estratègia tecnològica de RTVE explica en aquesta entrevista amb Xavier Mitjana els principals projectes que tenen en marxa: generació de textos amb els resultats electorals a totes les poblacions, grans i petites; anàlisi del contingut emès per la cadena i la seva correspondència amb els ODS; Hiperia, un avatar per a continguts radiofònics; o el resum automatitzat de notícies que envien als seus corresponsals, entre d’altres.
Civil War. La pel·lícula nord-americana Civil War es promociona amb vídeos que inclouen imatges generades per IA. La polèmica ha sorgit perquè mostren cinc espectaculars escenes apocalíptiques de grans ciutats destruïdes que no surten a la pel·lícula.
The last screenwriter. Llargmetratge del director suís Peter Luisi escrit íntegrament amb ChatGPT. Va començar com un experiment, però s’ha convertit en una pel·lícula comercial. Encara no hi ha data d’estrena.
UFO Sweden. Pel·lícula sueca de ciència-ficció produïda el 2022 que encara la distribució internacional amb una versió doblada a l’anglès amb la tecnologia IA Truesync de la companyia anglesa Flawless.
Furiosa. L’última pel·lícula de la saga Mad Max ha utilitzat IA generativa en algunes escenes per fusionar les cares de les actrius Alyla Browne, que interpreta la protagonista de nena, i Anya Taylor-Joy, l’actriu adulta. L’objectiu ha estat fer més versemblant el canvi d’edat. Darrere hi ha l’empresa Metaphisic AI.