© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Via Laietana 32-34 4ª planta . Barcelona 08003. Telf: 616663567
© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.
AcceptoNo acceptoMés informacióWe may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.
We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.
We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.
These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.
If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Google reCaptcha Settings:
Vimeo and Youtube video embeds:
The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:
You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.
Política de privacidad
Els reptes i tendències de l’audiovisual i la moda al Zoom Marques 2025
El passat dimecres 9 d’abril es va celebrar la 12ª edició del Zoom Marques, la trobada anual sobre comunicació i publicitat impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya.
En aquesta ocasió va comptar amb una ponència inicial i una taula rodona centrades en la comunicació de marques de moda, sent un punt de connexió amb el MODACC – Clúster Català de la Moda, col·laborador de l’esdeveniment juntament amb Foment del Treball i Dircom Catalunya.
Edu Pitarch, director creatiu de Hamlet, va iniciar la seva ponència Dissenyant el demà de la moda, responent a la pregunta “Com haurien de comunicar les marques? Amb ambició, creativitat i caos”. Dins d’aquests processos de comunicació, va destacar que “les marques no venen ni productes ni serveis, sinó que venen una visió sobre aquests, i que tot aquest camí necessita una cobertura audiovisual”. Va especificar amb dades que “el 86% de les decisions de compra es prenen en el subconscient i el 85% de les experiències de compra comencen amb una imatge, fotografia o vídeo”, remarcant així la importància de la forta sinèrgia entre moda i audiovisual.
Després d’aquestes reflexions introductòries, la jornada va continuar amb la taula rodona moderada per Maria Almenar, periodista i comunicadora de moda; on hi van participar quatre representants de les marques nacionals de moda més rellevants: Montserrat Figueras, Consellera Delegada de sita murt/; Xavi Berneda, CEO de Munich Sports; Iria Pérez, Directora de Comunicació Corporativa i RRII de TOUS; i Felipe Cano, Brand Manager de The Animals Observatory.
Seguint la pregunta principal de la sessió “Com comuniquen les marques de moda?”, Xavi Berneda, de Munich Sports, va apuntar que “hem de tenir una comunicació 360, tenir a tothom súper informat. Si tu no ets capaç de convèncer al teu treballador que porti Munich, no sé com convencerem al client”. Va destacar que això va des de la campanya de comunicació, a les botigues, a com es fa el packaging d’una col·lecció.
Montserrat Figueras, de sita murt/, va continuar afegint que “hem de tenir un propòsit i la marca ha de saber connectar amb el seu client a través d’aquest”. Va remarcar que el relat és tant important com el producte i que hem de comunicar, sent conscients de que el que hi ha darrere és molt important.
Per altra banda, Iria Pérez, de TOUS, va explicar el procés de rebranding que va passar la marca fa uns anys: “vam anar a llocs inesperats, vam descontextualitzar la marca. Va ser molt encertat per a la nostra evolució estar, de cop i volta, al Sónar o al Primavera Sound”. També va explicar que van dissenyar una línia de joies per a sabates i per a ungles, tot amb sentit de l’humor, que és el que els va ajudar a connectar amb comunitats noves.
Felipe Cano, de The Animals Observatory, va voler destacar que “les marques hem de defensar tant l’excel·lència del producte com de l’interès del relat, van units. Si no convences al client amb el producte, quan torni, el relat li semblarà frívol”. I va apuntar que encara que sembli que estem en una època on el relat per sí mateix pot funcionar, a llarg termini hi ha d’haver un bon producte.
Durant la sessió, es van mostrar tres vídeos amb un recull de campanyes i espots de marques de moda realitzats per empreses sòcies del Clúster Audiovisual de Catalunya. Es van poder veure exemples de: IN-EDIT, KOKORO Content, Lastcrit, Metropolitana, Only Postproduction, Pijama Studio, Play Your Brand, TheCreative, THEMOFF, WE ARE CP i BSO.
En aquest dossier s’hi pot veure tot el recull.
La jornada va finalitzar amb un cafè de networking on marques, agències i tot el públic general van poder continuar la conversa i compartir idees sobre com afrontar els nous reptes de la comunicació del sector de la moda.
El Zoom Marques és un projecte impulsat pel Clúster Audiovisual de Catalunya, amb el suport d’ACCIÓ i amb la col·laboració de Foment del Treball, Dircom Catalunya i MODACC.
El Zoom Marques té el suport de:
Amb la col·laboració de: