Els joves i la TV, tema central del Dia Mundial de la Televisió

La relació dels joves amb la televisió ha estat el tema central de l’acte de celebració del Dia Mundial de la Televisió, que ha tingut lloc a Mataró. Aquesta ha estat la tercera edició d’una jornada que promou el debat sobre el present i el futur de la televisió, organitzat conjuntament pel Tecnocampus, Graustic i el Clúster Audiovisual de Catalunya.

La primera taula de debat, que ha coordinat el Clúster en el marc del seu programa d’activitats Digital & Mèdia Fórum, ha comptat amb la participació de Sonia Duque, consultora d’Atrevia, empresa autora d’un estudi sobre la Generació Z; Cristina Muñoz, fins fa ben poc, cap d’Antena i Programació de TV3; Rosalba Roig, cap d’estratègia i innovació de BTV; i Elena Neira, experta en comunicació digital i autora del llibre La Otra Pantalla.

Les participants a la taula han coincidit a destacar que el públic jove, al contrari del que se sol creure, continua interessat en la televisió, tot i que prefereix el consum sota demanda per damunt del directe, sovint mitjançant altres dispositius, diferents al televisor.

“Els nous dispositius mòbils permeten que el públic jove revisqui els continguts, més enllà de la emissió televisiva; així com els canals d’Internet permeten canalitzar les capacitats creatives d’una generació que ha crescut amb les tecnologies digitals a l’abast”, han estat algunes de les conclusions compartides per la taula.

Les participants també han coincidit que la televisió encara té el repte de trobar el rendiment econòmic dels nous canals. I que el primer dels desafiament és mesurar bé l’audiència agregada de tots els canals, a través dels quals es distribueix el contingut televisiu.

Altres notes:

“Be water, TV”, Next Media, Lavinia.

“I la televisió va sobreviure, també a YouTube”, Núvol.

 

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari