© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Via Laietana 32-34 4ª planta . Barcelona 08003. Telf: 616663567
© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.
AcceptoNo acceptoMés informacióWe may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.
We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.
We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.
These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.
If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Google reCaptcha Settings:
Vimeo and Youtube video embeds:
The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:
You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.
Política de privacidad
Els estudis de Hollywood i el NAB Show de Las Vegas obren les portes al Clúster Audiovisual de Catalunya
El Clúster Audiovisual visita Los Angeles i Las Vegas en una missió de benchmarking d’entertainment, media i tecnologia
Disney, Sony, Universal i Lux Machina, entre d’altres, han acollit a una representació d’empreses de l’audiovisual català sota el paraigües del Clúster Audiovisual de Catalunya i la col·laboració d’ACCIÓ.
Aquesta darrera setmana, del 10 al 15 d’abril, han visitat algunes de les empreses més importants amb seu a Los Angeles i Las Vegas, una oportunitat única d’absorbir coneixements i inspiració d’avantguarda als EUA, l’epicentre d’aquest sector a nivell mundial.
Les empreses que hi han participat son ENTI-UB, Sabatellini & Associats, La Xarxa Audiovisual Local, Antaviana Films, MinimoVFX, Grup Lavinia, Minded Factory, NPAW, Grup Mediapro, Fosca Films, WindowSight i Dragons Productions.
Los Angeles, centre de la producció i la tecnologia audiovisual
La missió va arrancar amb tres dies a Los Angeles. Les visites de la primera jornada van ser a Proto Hologram, on treballen innovacions per a la comunicació com reunions hologràfiques a temps reals o dispositius que tradueixen idiomes en temps real. Després, van poder visitar Cinelytic, que avaluen l’èxit d’una pel·lícula analitzant les diferents fases d’explotació mitjançant l’ús de la IA i la Big Data.
I finalment, van poder trepitjar els famosos platós virtuals on s’han rodat produccions d’impacte mundial com The Mandalorian, Barbie o House of Dragons a les instal·lacions de Lux Machina, empresa líder en producció virtual, tecnologies de visualització i In-Camera VFX, que pertany a NEP Group.
La segona jornada va iniciar amb la visita a l’USC Entertainment Technology Center, un dels centres de recerca de la University of Southern California, que reuneix executius i investigadors per explorar temes relacionats amb la creació, la distribució i el consum de continguts d’entreteniment. Allà van poder escoltar a tres professors de referència: Erik Weaver, expert en producció virtual i adaptativa; George Gerba, consultor de media experience; i Yves Bergquist, investigador d’IA aplicada a mitjans i blockchain.
Després, van visitar una de les instal·lacions més rellevants de The MBS Group, Production Services and Solutions, l’empresa més gran del món de serveis d’assessorament i producció d’estudis. En concret, van veure el MBS Media Campus de Los Angeles, un dels estudis més grans, moderns i ben equipats als EUA. És una media city High Quality (HQ) com la de grans jugadors com Marvel Studios o 20th Century Studios. La jornada va acabar fent parada a Ryff, una start-up que ha desenvolupat una plataforma digital de product placement impulsada amb IA.
Durant l’última jornada a Los Angeles, van visitar Liminal, on van viure una experiència estereoscòpica que s’equipara a les sensacions que sentim amb unes ulleres VR.
Per altra banda, tres de les darreres parades van ser als estudis de les productores més grans i més innovadores del panorama internacional: Universal Pictures, Sony Pictures i Disney.
A Universal Pictures, casa de blockbusters com Kung Fu Panda o Oppenheimer, es van reunir amb el seu equip, que treballa per crear associacions amb empreses tecnològiques emergents. La participació activa a la comunitat de startups, ajuden l’estudi a navegar per les tendències i la innovació.
A Sony Pictures Entertainment, van conèixer també l’equip de PIXOMONDO, els responsables de la seva divisió de producció virtual. A les seves instal·lacions, van poder visitar el plató virtual de 8 metres d’alçada, per 20 de superfície i 20 de profunditat.
Finalment, van fer parada a Burbank, a les instal·lacions de Walt Disney Animation Studios, els estudis d’animació més antics del món.
Formen part del gran complex de The Walt Disney Studios, que engloba diverses instal·lacions de producció. Juntament amb la visita, van poder parlar amb Nick Cannon, el seu Chief Technology Officer.
Las Vegas i el NAB Show, la convenció de l’entreteniment més gran del món
Durant la segona part del viatge es van traslladar a Las Vegas, on van visitar el NAB Show, la convenció més gran del món dedicada a les indústries de la comunicació, l’entreteniment i el broadcast. Una fira on van descobrir tendències emergents, tecnologies disruptives i solucions innovadores com els platós volumètrics o els escàners per a localitzacions. Allà van visitar els estands dels nostres socis Ovide i INFiLED, així com de NPAW, una de les empreses que formen part de la missió. També van assistir a sessions sobre IA als Media amb la participació de grans companyies com Microsoft, Pinscreen, o 12A2. Finalment, van poder gaudir de l’Sphere, l’estructura esfèrica més gran del món, concebuda com un estadi dedicat a la música i a l’entreteniment immersiu.
Coneix més a les empreses participants!