© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Via Laietana 32-34 4ª planta . Barcelona 08003. Telf: 616663567
© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.
AcceptoNo acceptoMés informacióWe may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.
We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.
We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.
These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.
If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Google reCaptcha Settings:
Vimeo and Youtube video embeds:
The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:
You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.
Política de privacidad
El propòsit de marca i com comunicar-lo centren la VIII edició del Zoom Marques
Professionals i directors de comunicació, publicitat, màrqueting i de el sector audiovisual han assistit a la 8a edició de Zoom Marques, la trobada anual organitzada pel Clúster Audiovisual de Catalunya en col·laboració amb Foment del Treball Nacional, l’Associació de Directius de Comunicació de Catalunya Dircom, el Club de Màrqueting de Barcelona i BCMA Spain.
Sota el títol “Branded Content amb propòsit”, el Zoom Marques ha analitzat en una taula rodona la necessitat que les marques comptin amb un propòsit clar per impactar de manera positiva en l’entorn i en la societat, i respondre així a les demandes d’un consumidor cada vegada més conscient i responsable. Aquest propòsit ha de ser un dels protagonistes de la comunicació de marca, de manera que la sessió ha abordat també com el branded content és clau per connectar de forma qualitativa amb aquest nou consumidor.
Ha accelerat la covid-19 la recerca d’un propòsit per part de les marques? Pot una marca sense propòsit tenir èxit? Què esperem els consumidors de les marques? Cal que comuniquin de forma activa el seu propòsit? De quina manera el branded content és un actiu innovador i eficaç per connectar amb el consumidor? Quins formats són adequats per al branded content?
Aquestes són algunes de les qüestions abordades a la taula rodona, que ha comptat amb la participació d’Ana Palencia, Directora de Comunicació Corporativa i Sostenibilitat d’Unilever; Carlos Sanchez-Llibre, cofundador de Bakery Group i de Tomando Conciencia, i Marc Ros, fundador i CEO d’AFTERSHARE. La periodista Leticia Iglesias, actualment editora i presentadora de l’informatiu matinal de Telecinco i ex directora de Comunicació de Coca Cola Espanya, ha moderat la sessió.
L’esdeveniment, en format híbrid causa de l’actual situació sanitària, s’ha celebrat de manera presencial amb aforament reduït, i alhora, s’ha retransmès en streaming gràcies a un innovador sistema de realització audiovisual.
El compte de resultats ja no és l’epicentre de les marques
L’informe anual “Global Màrqueting Trends 2021” elaborat per Deloitte a partir d’una enquesta a més de 2.500 consumidors i 400 executius de les empreses més rellevants del món, destaca el propòsit de marca com la principal tendència de l’2021. L’agilitat, la human experience, la confiança, la participació, la fusió i el talent són les altres tendències que marcaran el màrqueting d’aquest any.
Com afirma Marc Ros, “El propòsit d’una empresa és allò pel que mereix existir. La pandèmia de la Covid-19 ha reforçat el fet que la finalitat ja no justifica els mitjans. Les organitzacions han de redefinir el seu concepte de creixement, més enfocat cap a una consciència més gran i un impacte menor. Només sobreviuran les marques que siguin capaces de solucionar un problema o que tinguin alguna cosa a aportar en l’àmbit social o ambiental”.
El propòsit de marca ha de formar part de la comunicació de qualsevol empresa o institució, que ja no es limita a promocionar el seu producte, sinó que explica una història que transmet aquest propòsit. Avui en dia les marques han de promoure, conscienciar i donar exemple. És el cas d’Unilever, com explica Ana Palencia: “Som una marca amb propòsit des nostre naixement, encara que no vam començar a comunicar-ho fins al 2010, abans que es establissin els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Actualment és un mandat de nostre president que cadascuna de les nostres marques tingui un propòsit”. Tant és així que segons Palencia “les marques que comuniquen el propòsit estan creixent el doble de ràpid que les que no ho fan. Ara els consumidors són més actius i volen connectar amb marques que prenen responsabilitat i penalitzen les que no ho fan “.
En aquest context, el branded content és un actiu de comunicació de les marques per connectar amb un consumidor cada vegada més conscient, compromès i exigent. Segons Carlos Sanchez-Llibre, “el branded content és un actiu de comunicació produït per una marca que aporta contingut rellevant i d’interès per a la seva audiència “. Sanchez-Llibre també ha destacat que des de la BCMA presentaran pròximament una metodologia per analitzar com d’aliniat està el branded content d’una marca amb els seus valors. “És important que totes les marques puguin usar-la per incorporar el propòsit en la seva cadena de valor i ser coherents amb els seus compromisos “.