El Clúster Audiovisual celebra amb èxit la seva tercera Immersió Estratègica

Els dies 17 i 18 de setembre, el Clúster Audiovisual va celebrar la tercera edició de la Immersió Estratègica que organitza anualment. 45 empreses del sector audiovisual van passar dos dies de treball i networking a l’Hotel Montanyà, un entorn extraordinari on han pogut aturar-se a parlar sobre els reptes de futur de la indústria audiovisual i cada empresa en particular.

La feina estratègica s’ha realitzat en base a sessions de treball organitzades conjuntament amb la consultora South 180, de la mà de Roberto Suárez i David Fernández, que treballen per a redefinir i redireccionar les estratègies coporatives de les empreses i parlar sobre el seu valor i impacte.

En el programa, també es va comptar amb la participació del divulgador Xavier Mitjana, especialista en tecnologies IA aplicades a les empreses. On va desgranar els pros i els contres d’introduir la IA a la cadena de producció i al dia a dia de la feina. Per exemple, introduir la IA en un procés resultarà eficient, si abans les empreses poden dedicar temps i recursos a reflexionar sobre la implementació òptima i als errors que pot donar.

Els i les participants van poder reflexionar sobre les tendències, els riscos i les oportunitats, els escenaris de futur i els possibles plans d’acció per tal de poder començar a aplicar aquests aprenentatges a les seves empreses i als seus models de negoci. Per exemple, van treballar sobre possibles escenaris de futur on cada empresa va proposar els riscos i oportunitats que hi veia.

Les reflexions es van posar en comú i, arrel del treball realitzat en aquests espaisi, s’obtindrà un informe d’on el Clúster i el sector podran extreure informació valuosa de com veuen les empreses les perspectives de futur i com afrontarà el conjunt de la indústria els nous reptes.