Com la IA afecta al negoci audiovisual: tendències i exemples
L’ISE ha estat l’escenari ideal per a reflexionar sobre l’impacte que el ràpid desenvolupament d’eines com ChatGPT està tenint i pot tenir en un futur sobre el canvi de model de negoci de l’audiovisual.
Un dels escenaris professionals de la fira audiovisual que recala aquests dies a Barcelona ha acollit, aquest dimarts 30 de gener, la presentació d’AI Behind the Screen, un nou lliurament de l’Informe Switch, la revista digital de tendències audiovisuals promoguda pel Clúster Audiovisual de Catalunya i que, en aquesta ocasió, es presenta en anglès i centrada temàticament en la intel·ligència artificial.
L’autor i editor Joan Rosés, ha desgranat les principals tendències en l’ús d’aquesta eina aplicada a la producció audiovisual que s’inclouen en aquesta publicació, una foto fixa a gener de 2024 d’una tecnologia en permanent acceleració que obre noves perspectives i també algunes incerteses i incomoditats en l’opinió pública.
També ha posat alguns dels 150 exemples d’empreses, productes o experiències inclosos en l’informe i que passen per la generació de text, imatges, vídeo o àudio; l’analítica de dades, la creació de deep fakes o mostres d’hiperrealisme sintètic.
Descarrega AI Behind the Screen clicant aquí.
L’acte ha continuat amb una xerrada d’Albert Cañigueral, consultor al Barcelona Supercomputing Center. A la llum de la controvèrsia social que ha suscitat l’aparició d’eines com l’anteriorment citada ChatGPT, el també autor del llibre El trabajo ya no es lo que era, ha desgranat els motius pels quals, en comptes de destruir llocs de treball, poden ser grans aliades per al desenvolupament professional. Per ell, la qüestió fonamental és com s’utilitzaran aquestes innovacions per millorar l’economia i la societat.
AI Behind the Screen és l’actualització en anglès d’un dels tres blocs temàtics dels que consta el primer Informe Switch, una publicació digital única al món i en català titulada L’Audiovisual Augmentat. Forma part de l’Observatori Switch, un projecte de reflexió del clúster que observa el desenvolupament de diverses tecnologies digitals i el seu impacte sobre la indústria audiovisual. Des de la primera newsletter que es va enviar l’any 2021, el projecte ha anat creixent i ha anat incorporant continguts com els dos informes i un repositori, que es poden consultar aquí.
Joan Rosés presentarà l’informe de nou al CCCB com a part de les activitats de l’exposició IA: Intel·ligència artificial. Serà el proper 9 de febrer a les 12h al seu auditori. Més informació aquí.