© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Via Laietana 32-34 4ª planta . Barcelona 08003. Telf: 616663567
© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.
AcceptoNo acceptoMés informacióWe may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.
We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.
We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.
These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.
If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Google reCaptcha Settings:
Vimeo and Youtube video embeds:
The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:
You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.
Política de privacidad
Bones pràctiques de col.laboració audiovisual-vi: la regió argentina de Mendoza
Creació de SINergies entre les cadenes de valor Audiovisual i VItivinícola per apropar la cultura del vi català als joves és el títol d’un projecte de col·laboració en el que els clústers Audiovisual de Catalunya i INNOVI estan treballant conjuntament des de l’any passat. Amb l’acrònim SINAVI, es tracta d’un projecte amb focus en la comunicació, on es vol posar de relleu la importància de transmetre al públic la cultura del vi i els projectes de petits cellers a través de formules audiovisuals innovadores.
El projecte inclou una mirada necessària en l’activació d’una nova forma de treballar la cultura del vi des del punt de vista comunicatiu. I ho fa proposant accions i plantejaments d’internacionalització del projecte. Una de les més destacades ha estat possible gràcies al context que ha proporcionat el festival Festival Internacional de Cinema del Vi i el Cava MOST a la tardor de 2023. En una jornada interclúster que va formar part del programa del certamen, es va poder entrar en contacte amb FilmAndes (clúster audiovisual) i Fondo Vitivinícola de Mendoza (clúster del vi), convidats del festival. A més d’exposar prioritats estratègiques i d’intercanvi d’informació, van compartir alguns exemples de bones pràctiques sobre la comunicació audiovisual de la cultura del vi de la seva zona.
Amb més de 20 anys de continuïtat la campanya El vino nos une és tota una experiència de referència. Es va llançar la marca a l’any 2025 amb un primer anunci comercial per als mitjans de comunicació massius.
Una altra referència interessant va ser la campanya Te quiero tanto, una producció que va unir dues de les grans passions del país: futbol i vi.
Resulta especialment interessant la sèrie documental Las voces del vino.
La vuelta al vino en dos minutos és una ser una sèrie de microdocumentals on s’aborden cinc temàtiques d’interès per a consumidors i interessats: la producció de vins biodinàmics i orgànics, les varietats criolles, els espumosos i la innovació en envasos i formats.
FilmAndes, el clúster audiovisual de Mendoza, integra 40 empreses entre productores audiovisuals, empreses proveïdores de serveis i universitats. En l’actualitat s’està expandint estratègicament per incorporar també empreses d’indústries creatives. Té 4 eixos prioritaris: internacionalització, producció i coproducció, formació i capacitació, i innovació i investigació. Gestiona un set de 1.500m2 al Distrito de la Innovación de la ciutat de Mendoza, gestiona un museu interactiu d’audiovisual i impulsa el Programa Mendoza Audiovisual per promoure inversions que ja ha aconseguit tirar endavant prop d’una trentena de produccions. També és responsable de l’associació de clústers audiovisuals argentins.
El Fondo Vitivinícola de Mendoza va ser creat l’any 1994 amb la missió de promoure el consum del vi a Argentina, la difusió de la seva cultura i el creixement de tota l’activitat, mitjançant estratègies i accions de comunicació. La seva política de promoció es basa en una forta aposta per la qualitat dels vins argentins. Dissenya i posa en marxa campanyes publicitàries multimèdia les quals busquen posicionar el vi subratllant els seus atributs positius. Ha rebut varis premis argentins per campanyes publicitàries i documentals sobre la cultura del vi.