“Autènticament vinya”, un treball cooperatiu entre audiovisual i món vitivinícola
Autènticament vinya és el slogan que inspira la campanya comercial que l’empresa sòcia del clúster Broadcaster ha realitzat del Celler Can Pasqual de Gelida en el marc de SINAVI, una iniciativa cooperativa entre les cadenes de valor de l’audiovisual i del món vitivinícola amb el suport d’ACCIÓ.
Durant un any, els clústers audiovisual i INNOVI i alguns dels seus socis, han treballat conjuntament un projecte que fos demostratiu del potencial de l’audiovisual en la comunicació de la cultura del vi. SINAVI ha suposat la via per establir sinergies entre dos sectors profundament arrelats a la cultura catalana però que, fins al moment, no havien col·laborat de forma estable.
En el cas de l’audiovisual s’ha comptat amb la participació de Broadcaster, productora especialitzada en brand journalism que treballa a partir de l’estratègia digital, la creació de continguts, les estratègies de comunicació i la producció de documentals i mitjans. L’empresa ha participat en la creació d’un relat comunicatiu innovador per al sector del vi que ha de servir com a exemple de bones pràctiques per a la resta d’empreses de la cadena de valor del vi. Per a fer-ho s’ha triat l’exemple de Can Pasqual de Gelida. Tot i no ser beneficiari directe del projecte, es va triar com a exemple demostrador d’un microceller a càrrec d’una família que treballa tots els aspectes del vi, des del camp fins a la seva comercialització, que posa el paisatge al centre i que té una dona com a líder del projecte.
Amb finançament dels fons IRC (Iniciatives de Reforç de la Competitivitat) d’ACCIÓ, el projecte SINAVI ha volgut donar resposta a reptes del sector vitivinícola com són comunicar els productes i comunicar la cultura del vi en el cas dels cellers de tamany reduït amb una trajectòria i possibilitats limitades en quant a màrqueting, així com subratllar la importància del territori com a elaborador de vins i pioners en les seves formes de fer. També ha abordat objectius vertebradors de la indústria audiovisual com són fomentar la col·laboració intersectorial per mostrar l’audiovisual com a servei transversal i detectar potencials espais de creixement del negoci.
Altres activitats del projecte han estat una jornada interclúster en el marc del festival Most de 2023, una col·laboració internacional amb les cadenes de valor del vi i l’audiovisual de la regió argentina de Mendoza i l’elaboració d’una guia amb recursos comunicatius audiovisuals per al món del vi.