900 professionals participen en la 7a edició del Zoom Marques
Avui ha tingut lloc la setena edició del Zoom Marques, un esdeveniment anual organitzat pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb la col·laboració de Foment del Treball, l’Associació de Directius de Comunicació Dircom Catalunya i Club de Marketing de Barcelona.
Al debat, han participat tres experts en comunicació i màrqueting de companyies que han destacat per saber adaptar-se durant la crisi sanitària: Jordi Urbea, Senior Vicepresident d’Ogilvy Spain i CEO d’Ogilvy Barcelona; Cristina Vall-Llosada, Directora Global de Comunicació Corporativa de SEAT i Pol Vilà, Director de Màrqueting Digital de Filmin. Ha estat moderat per la periodista Xantal Llavina.
L’acte ha començat amb una presentació del debat en un plató interactiu, amb la utilització de realitat augmentada i teletransport hologràfic. Amb aquesta introducció el Clúster Audiovisual de Catalunya ha volgut mostrar els aventatges d’utilitzar les noves tecnologies per impulsar noves formes de comunicar i posar de relleu el paper clau del sector audiovisual per a les grans empreses.
Els tres ponents han coincidit en el fet que les marques han de generar seguretat, enviar energia i positivitat, provocar més confiança i personalitzar encara més els missatges per reactivar el consum. Jordi Urbea ha comentat que “és el moment de recuperar la confiança, les marques han d’atrevir-se a invertir en comunicació i generar seguretat. Hem d’explicar que tot anirà bé, que tirarem endavant. És fonamental generar confiança.”
Cristina Vall-Llosada, ha afegit que les marques hauran de revisar el seu propòsit i adequar-se al que esperen els consumidors, en especial els més joves, que ja no tenen suficient amb un bon producte, sinó que demanden empreses socialment responsables.
En paraules de Pol Vilà, “la digitalització no ha d’implicar deshumanitzar, al contrari”. En la seva opinió, les marques han de començar a digitalitzar, però amb persones darrere que controlin i interpretin els algoritmes com en el cas de Filmin, on un equip de curadors selecciona l’oferta fílmica.
Per finalitzar i com a resposta a les preguntes dels espectadors, els ponents han recalcat la importància de la personalització en la comunicació actual i de la segmentació del públic objectiu sense perdre de vista l’aspecte humà, sabent qui són els nostres consumidors, on són i què els hi interessa.
Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!