La Setmana del Talent celebra 10 anys connectant nou talent i indústria!

La Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa única a Europa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb l’objectiu de connectar el talent emergent dels centres universitaris amb la indústria audiovisual, ha celebrat enguany els seus 10 anys en una edició que ha tingut lloc del 25 al 29 de novembre al Disseny Hub Barcelona.

Els actes centrals d’aquesta edició han sigut l’acte de celebració del 10è aniversari, el Pitching Audiovisual, i la conferència sobre tecnologies i infraestructures. Durant cinc dies, s’han ofert dinàmiques de networking, sessions amb experts i activitats pensades per a facilitar el contacte entre el sector audiovisual i el nou talent.

 

El dimarts 26 al vespre, va tenir lloc la celebració dels 10 anys en un acte conduït pel periodista Xavi Coral, on s’hi van reunir participants d’alguna de les edicions del Pitching Audiovisual. Vam fer un repàs de la vida d’alguns d’aquests projectes i vam parlar amb els diferents agents d’aquest procés: estudiants, empreses i universitats.

Es va presentar Històries de Talent, un curt documental que recull diversos d’aquests testimonis. Una peça plena d’emoció que reviu aquestes històries de col·laboració i emprenedoria.

Al llarg d’aquests 10 anys s’han presentat 282 projectes, 135 dels quals han estat produïts o estan en desenvolupament. Hi han participat 489 estudiants, 36 centres universitaris i 409 representants d’empreses.

 

A partir de dimecres i durant tres jornades, va tenir lloc el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria d’enguany. En aquesta edició hi van participar 61 nous talents i es van presentar 39 projectes en les categories de Ficció, No Ficció, Entreteniment, Videojocs i Noves Tecnologies & Experiències Immersives; procedents de centres universitaris catalans, espanyols i europeus. Ho van fer davant d’empreses i productores audiovisuals amb l’objectiu de captar el seu interès i ajuda per a poder-los tirar endavant.

Com a novetat del Pitching d’enguany i amb l’objectiu de contribuir a la conclusió d’una obra de no ficció, 7 empreses sòcies del Clúster Audiovisual van tenir la iniciativa d’atorgar un premi consistent en els seus serveis pel projecte guanyador. Anomenat Premi Especial Indústria, consisteix en la utilització de diferents serveis que ocupen la cadena de valor del sector audiovisual. Les empreses participants de la iniciativa son Benecé Produccions, Metropolitana, Deluxe Spain, BSO (Banda Sonora Original), Ovide, Antaviana Films, Only Postproduction.

Per altra banda, en aquesta edició es va continuar atorgant un total de cinc premis al desenvolupament, un per a cada sessió de Pitching. Aquests premis tenen una dotació econòmica de 2000 euros i unes mentories amb professionals experts, i son atorgats pels professionals de cada sessió.

 

Una de les conferències destacades de la setmana va ser “Les infraestructures i tecnologies de l’estratègia audiovisual catalana”, on hi van participar Miquel Rutllant, President del Clúster Audiovisual de Catalunya i director general del Grup Lavinia; Mª Carmen Fernández Tallon, Chief Innovation Officer de MediaPro; Natàlia Prats, Directora d’Infraestructures Digitals i Tecnològiques a 3Cat; Xavier Cubeles, Investigador a Eurecat; Cristina Brandner, Gerent del Parc Audiovisual de Catalunya; Marc López, Director del programa Catalunya Media City. Va ser moderada per la periodista Xantal Llavina.

Durant la sessió es va presentar l’Informe Noves tecnologies aplicades a platós i infraestructures audiovisuals per a la producció realitzat pel Clúster Audiovisual amb Eurecat, Layers of Reality i el Parc Audiovisual de Catalunya que compta amb el suport d’ACCIÓ. El document que s’ha realitzat a partir d’entrevistes amb més de 40 empreses del sector i que posa el focus en dos elements clau: els espais de producció i serveis tècnics audiovisuals, i els serveis al núvol, centres de dades, telecomunicacions i connectivitat. Sobre l’Informe, Xavier Cubeles va afirmar que “per poder desenvolupar un sector audiovisual a Catalunya de manera forta, necessitem que aquestes dues potes es desenvolupin amb el potencial més ampli”.

Dels participants a la taula, alguns agents com Mediapro, Grup Lavinia o 3Cat, ja estan adoptant noves tecnologies com la producció virtual amb pantalles LED o les experiències immersives en els seus productes audiovisuals. Miquel Rutllant va assegurar que “gràcies a la tecnologia, des de la indústria audiovisual conquerim nous espais”.

 

Per altra banda, la Setmana del Talent Audiovisual va acollir altres conferències com la “20 casos pràctics de l’ús de la IA en continguts” (Observatori Switch) i “La ficció inclusiva des de la creació d’històries”.

El programa també va comptar amb un ample recull d’activitats com el Coproduction Meetings (trobades de coproducció internacional), el workshop amb els participants del projecte del Pacte del Talent, el Meet the Experts (amb professionals eco managers i coordinadores d’intimitat) i el Mercat de Nous Professionals (un mercat de treball co-organitzat amb BarcelonaActiva).