13 empreses del Clúster incorporen el Valor Compartit als seus models de negoci
El passat 22 de febrer el Clúster Audiovisual de Catalunya va acollir el darrer taller del programa pilot d’entrenament en Valor Compartit que s’ha estat desenvolupament des del mes d’octubre passat.
El Valor Compartit és un concepte que fa referència a la intersecció de pràctiques que aporten valor econòmic i alhora valor social a una empresa. Gràcies al suport d’ACCIÓ i la mediació de la consultora R4S (Roots For Sustainability) s’ha pogut dur a terme aquest programa pilot que ha reflexionat sobre com integrar el Valor Compartit a les empreses com a estratègia a favor de la generació de noves oportunitats de negoci.
Una vessant del programa ha estat reflexionar conjuntament com a sector sobre com l’audiovisual pot ser una àrea de negoci amb propòsit, és a dir, com es pot incorporar el Valor Compartit com a mode de gestió empresarial. En el cas del sector audiovisual, per exemple, s’ha parlat de l’impacte mediambiental que generen els rodatges i de la participació de col·lectius dissidents tant en els equips artístics i de producció com la seva representació dins el contingut que es crea.
Una segona vessant del programa ha estat acompanyar a les empreses que volguessin iniciar el procés de completar les eines BCorp, un estàndard que permet que cada organització pugui fer una diagnosi de la seva situació en l’aplicació del Valor Compartit en el seu dia a dia i que serveix com a punt orientatiu de com seguir millorant i treballant.
13 empreses sòcies han completat les eines BCorp en un percentatge suficient com per considerar-se “finishers” del projecte i han pogut iniciar un procés de transformació des de diferents perspectives. Ho son 023, Metropolitana, Broadcaster, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, ITES, ADN, Benecé Produccions, SONO, Lavinia, Minoria Absoluta, NRDmultimedia, Sabatellini & Associats i el Parc Audiovisual de Catalunya.
El programa també ha donat com a resultat 9 iniciatives col·laboratives que per tal que el conjunt del sector, amb el potencial lideratge del Clúster, continuï treballant en la creació d’oportunitats de negoci amb valor compartit.
Sensible a la necessitat de generar contextos per a un negoci audiovisual més atent a l’ètica i a la sostenibilitat, el Clúster Audiovisual ja va dedicar l’any 2021 una edició del seu ja tradicional esdeveniment de tendències publicitàries Zoom Marques al Branded Content amb propòsit. El Greenshooting i la sostenibilitat als rodatges de cinema i televisió també van ser els temes que van donar el tret de sortida de la darrera edició de la Setmana del Talent Audiovisual al novembre de 2022.