Portada > Notícies > Sales de cinema, tendències de negoci i gestió del públic

Sales de cinema-noticia
2906.2016

Sales de cinema, tendències de negoci i gestió del públic

“Sales de cinema, tendències de negoci i gestió del públic” és el títol de la sessió organitzada pel Clúster a la seu de la SGAE Catalunya amb l’objectiu de reflexionar sobre el present i el futur de l’exhibició, els nous models i la seva relació amb l’espectador, la distribució i la producció.

Conduïda per Pio Vernis, director de màrqueting de DeAPlaneta, la sessió ha reunit exemples d’exhibició ja consolidats, com els multisala comercials, representats per Pere Sallent , dels Cinemes Full HD de Cornellà, d’àmbit local; i Lucas Albanell, de Cinesa, empresa d’àmbit multinacional. Tots dos, models de gran format, basats en l’atracció massiva de públic, que acaparen gran part del mercat.

La sessió també ha aplegat altres models d’exhibició, representats per Alberto Tognazzi, de Screenly, empresa dedicada a l’organització de passis sota demanda, i per Nacho Cerdà, de Phenomena Experience, que aposta per recuperar els clàssics en una sala amb pantalla única. En aquest cas, tots dos són models de cinema de proximitat i amb una oferta dirigida a públics més segmentats.

Alhora, Carlos Fernández, de Filmax, ha aportat el punt de vista d’una empresa dedicada tant a la producció, la distribució com l’exhibició, i ha engegat el debat advertint que cal apostar per una major integració d’aquests tres àmbits per tal d’oferir productes de qualitat més ajustats a les sales i a les expectatives dels espectadors.

En conjunt, els ponents han estat d’acord que cal atreure més públic als cinemes, “l’objectiu comú és mobilitzar l’espectador, aixecar-lo del sofà de casa”, però han dissentit en la forma d’aconseguir-ho. Si els multisala aposten per la sofisticació tècnica de les sales (pantalles grans, envoltants, immersives…) i l’orientació del màrqueting cap a un major coneixement de l’espectador; Screenly i Phenomena operen amb la noció que el valor de l’assistència al cinema resideix en l’experiència col·lectiva, i per tant, basen la seva estratègia en la programació de passis concebuts com a esdeveniments i del públic entès com a comunitat.

Últimes notícies publicades