Blockchain i audiovisual

La transformació de l’administració, la ciutadania i les empreses es llegeix en clau digital. El Clúster Audiovisual de Catalunya ha propiciat el debat sobre com dita transformació s’està realitzant en el terreny de les indústries audiovisuals a través de l’aplicació del blockchain en una jornada que va tenir lloc a finals de novembre en el marc del Zoom, el Festival Internacional de Continguts Audiovisuals de Catalunya que es celebra anualment a Igualada.

La conferència va comptar amb la participació de la directora de l’Observatorio Blockchain, Covadonga Fernández, la qual va posar de relleu les aplicacions d’aquesta tecnologia pròpia de la segona generació d’internet i que permet la traçabilitat dels continguts i la valoració de les interaccions digitals tot eliminant intermediaris. L’analistat de negocis digital de Mediapro, Plácido Tenedor, va parlar sobre com des d’aquesta empresa audiovisual s’està abordant l’aplicació del blockchain. D’altra banda, Jordi Gilabert, responsable de l’empresa Konodrac, va presentar la solució AdvancedTV, utilitzada per gran nombre de canals televisius i que permet oferir experiències personalitzades als usuaris de SmartTV en termes de publicitat i continguts.

La jornada es va tancar amb un vermut-networking coorganitzat pel festival i PAC, Productors Audiovisuals de Catalunya entorn als formats de TV amb Ben Gale (productor executiu de Little Gem), Alberto Fernández (director de Playz de RTVE), Maria López, Teresa Ibáñez i Begoña Atin (NewMedia Bilbao) i Jorge Ortiz (Canal#0).

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari